2022. január 3., hétfő

Sérült alvázszám

Mi a teendő, ha az alvázszám korrózió vagy kopás miatt megsérült? Sajnálatos, de már többször láttam ilyet. Mit kell tennem?

Ha az alvázszámot a műszaki vizsgáztatás során sérültnek találja.

Az egyik leggyakoribb példa, amikor az alvázszám a műszaki vizsgán korrodálódik, elkopik vagy megsérül. Ebben az esetben nem kapunk műszaki érvényességet, és elküldjük eredetiségvizsgálatra.

Eredetiségvizsgálat

Mielőtt a nemzeti közlekedési hatósághoz fordulna, mindenképpen el kell végeztetnie az eredetiségvizsgálatot. Ez segít megállapítani, hogy mi károsította az alvázszámot. Ha nem külső hibáról van szó, akkor az ellenőrzés eredménye alapján felvehetjük a kapcsolatot a következő hatósággal, azaz a Nemzeti Közlekedési Hatósággal.

Fontos megjegyezni, hogy az eredetiségvizsgálat kiszűri a külső beavatkozást, például az alvázszám átfutását, ami rendőri intézkedést von maga után.

Nemzeti Közlekedési Hatóság

Ha az eredetiségvizsgálat eredményei azt mutatják, hogy az alvázszámot a korrózió (természetes kopás) elkoptatta, akkor átalakítási engedélyre és műszaki vizsgára van szükség. A műszaki vizsgálatot követően a járműhöz hivatalos alvázszámot rendelnek.

A korrózió nem az egyetlen oka a sérült alvázszámnak, ezért felmerül a kérdés.....

Milyen esetekben adható ki hivatalos alvázszám?

  • Sérült alvázszám: ha az alvázszám korrózió vagy rothadás miatt sérült és olvashatatlan,
  • Ha az alvázszám sérült: ha az alvázszám gyártási okok miatt hibás vagy hiányos.
  • Ha a jármű közlekedésfelügyeleti hatóság általi műszaki vizsgálata ezt szükségesnek tartja;
  • Az alvázszám sérült: ha a rendőrség, az ügyészség vagy a bíróság az előzetes eredetiségvizsgálat eredménye alapján a büntetőeljárást bűncselekmény hiányában megszünteti vagy elutasítja, illetve a feljelentést elutasítja;
  • Az alvázszám megsérül: ha a Közigazgatási és Elektronikus Kormányzati Szolgáltatások Központi Hivatala jóváhagyta a járműnek a hivatalos alvázszám kiosztását.

Mi az a hivatalos alvázszám?

Más néven TSC alvázszám, korábbi nevén "AF alvázszám". Ezt a közlekedési hatóság bocsátja ki az eredeti alvázszám helyett, amennyiben az alvázszám nem bűncselekmény során sérült meg.

Az új alvázszámot a nemzeti közlekedési hatóság adja ki az átalakítási jóváhagyást és műszaki ellenőrzést követő műszaki dokumentáció alapján, és azt a forgalmi engedélybe és a járműnyilvántartásba a forgalmi hivatalban bejegyzik.

Összefoglalva:

  • Ha olvashatatlan, az alvázszám sérült,
  • Ha az alvázszám sérült, azt hitelesíteni kell.
  • Sérült alvázszám: ha az eredetiségvizsgálat azt mutatja, hogy nem történt szabálysértés,
  • Sérült alvázszám: a nemzeti közlekedési hatóságnak az átalakítási jóváhagyást követően műszaki ellenőrzést kell végeznie,
  • Sérült alvázszám: Az alvázszám megsérült, és a járműnyilvántartó hivatal bejegyzi a forgalmi engedélybe és a járműnyilvántartásba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése